شب لیله الرغائب با ارفاق+پ. ن

لیله الرغائب نامش به اندازه‌ی کافی گویا هست که نیازی به توضیح نداشته باشد،اما فارسی را پاس میداریم و میگوییم شب آرزوها:)
گفتن شب لیله الرغائب 23 اسفند ماه هست ولی بنا بر احتیاط 16 اسفند هم اعمال این شب رو انجام بدین.
کلمه بنابر احتیاط مثل نمره هایی هست که مینویسن 20 با ارفاق:)
الان احساس میکنم امشب اردوی مقدماتی و آمادگی لیله الرغائب محسوب میشه و بازی اصلی 23 اسفنده، یا مثلا مثل ماه رمضون نمیدونیم رفتم پیشواز یا اینکه امروز اول ماه رمضون حساب میشه:))
آرزو میکنم، اینقدر چرخ روزگار بر وفق مرادتون بچرخه که چندسال آینده از خوشبختی زیاد هیچ آرزوی نداشته باشین و به همه‌ی آرزوهای کوچیک و بزرگتون رسیده باشین ان شاء الله :)
نماز شب لیله الرغائب
رسول خدا (ص) اعمالی را برای آن شب به این کیفیت بیان فرموده اند:« روز پنج شنبه اول ماه رجب را در صورت امکان روزه می گیری . چون شب جمعه فرا رسید، میان نماز مغرب و عشاء 12 رکعت نماز می گزاری (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت از آن، یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ» و 12 مرتبه «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را می خوانی. پس از اتمام نماز 70 مرتبه می گویی:أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَ عَلی آلِهِ آنگاه به سجده می روی و 70 بار می گویی:«سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» سپس سر از سجده برمی داری و 70 بار می گویی:«رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ، إِنَّکَ أنْتَ العَلِیُّ الاْعْظَمُ» بار دیگر نیز به سجده می روی و 70 مرتبه می گویی:«سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» آنگاه حاجت خود را می طلبی که ان شاءالله برآورده خواهد شد.




پ. ن1:پیرو توضیحات کپی شده در مورد نماز لیله الرغائب، لازم به ذکره که نمازها دو رکعتی هستن، یک وقت نمازهای 6 رکعتی و 5 رکعتی نخونین ها، هیچی دیگه آرزوهاتون بر اثر اشتباهات تقسیم بندی نماز، اشتباه پاسخگویی میشه از من گفتن بود، مرسی اَه. 

پ. ن2:خوب یعنی چی نوشتین دو رکعتی آخه، یعنی تصور کردین من بیام مثلا دوتا نماز 5 رکعتی و یک 2 رکعتی بخونم؟ ؟یا نه مثلا یک نماز 12 رکعتی بخونم؟ ؟چرا واقعا؟؟ مگه داریم؟؟ مگه میشه؟؟ 

۱۰ نظر
جناب قدح
۱۶ اسفند ۲۲:۱۷
سلام :)
ممنون بابت مطلب خوبتون

التماس دعا

پاسخ :

سلام آقای قدح
:) 

اینجا همه محتاج دعایند
Boshra _p
۱۶ اسفند ۲۲:۲۴
خخخخ خدا نکشتت
معلومه توی پی نوشت ها خیلی تند خرف زدی D:

راستی التماس دعا ویژه هاااا خیلی ویژه 

پاسخ :

:))
اره ،خیلی تند گفتم ،از کجا فهمیدی🤔🤔

ما همه به دعای دیگری محتاجیم:)
Boshra _p
۱۶ اسفند ۲۲:۵۴
همزاد را همزاد نفهمد، گو: برو بمیر!
والا

خب مث خودم حرص میخوری تند میشه دور موتورت :)

پاسخ :

صحیح ،صحیح
به خاطر محتوی سنگین این جمله،1صدم ثانیه سکوت


من کلا دور موتور رو تنضیمات پر سرعته:)))
Boshra _p
۱۶ اسفند ۲۳:۰۴
صحیح صحیح؟!!!!؟!!؟

یه «دور از جون» ی!
یه «عه زبونتو گاز بگیر» ی!

البته من این جملات رو از جانب تو در تقدیر میگیرم :) فقط به خاطر یه صدم ثانیه سکوت!

پاسخ :

من فکر کردم مخاطب جمله خودمم😂😂🤦🤦


سپاس
سپاس 
قله (:
۱۶ اسفند ۲۳:۲۷
🙏🙏
.

عه!دوچرخهه برگشت(:

پاسخ :

:) 

بله، بله
دختر روشنا :)
۱۶ اسفند ۲۳:۳۵
آرزو میکنم شما همیشه در بیان بمونی و قصد رفتن نکنی 😁😁😁😁
ممنونم بابت این پست خوبت الان ۲ ساعت مامان و خاله زهرا نشستن از تو معانی این نماز پیدا کنند هنوز موفق نشدند 😂😂😂😂😂

پاسخ :

ممنون ،ممنون:)))
شما هم بمونین ها،بیان به تنهایی ارزش موندن نداره:)
وای ما هیچ ماذوق مرگ ما غش
دختر روشنا :)
۱۶ اسفند ۲۳:۴۲
معانی = مفاتیح 😐😐😐
گوشیم املا شو فعال کردم هرچی دوست داره مینویسه 😂😂😂😂

پاسخ :

متوجه شدم :))) 
یک عمر معلم  املا غلط هامون رو میگرفت الان هم گوشی
#نسل خاکستر شده
:) لبخند
۱۷ اسفند ۱۳:۵۱
هفته بعد رغائبِ نمیدونم چرا همه میگن دیروز بود

پاسخ :

سلام 
دیشب هم بنا بر احتیاط لیله الرغائب بود:) 
میشه گفت مثل اولین روز ماه رمضون که دقیق مشخص نیست
نگاه کوهستان
۰۹ مرداد ۰۱:۳۵
منم دلم میخواد شوخ طبع باشم ولی دقیقا عین یه آدمی که عصا تو حلقشه قورتش داده و نداده جدی و خشک و آه آه آره جدی ام
مطعصفانِ(متاسفانه)

پاسخ :

من فکر میکنم شوخ طبع باشم ،نمیدونم....
شوخ طبع بودن کار سختی نیست
نگاه کوهستان
۰۹ مرداد ۱۷:۳۸
خوشبحالت:(((
کاشکی منم شوخ بودم:(

پاسخ :

متشکر:)
...
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
او کیست؟؟
یک نفر که از خودش رفته!


پ. ن: داره قوی تر از قبل برمیگرده