صرفا جهت غر زدن(غرنامه)

هر ماه میگم، این ماه دیگه بهترین ماه 97 باید باشه میبینم بحمدالله چقدر اتفاقات منهدم کننده ای وجود داره و خبر ندارم، خدایا من ایمان آوردم خود بدبخت پندارم، میشه دیگه ثابت نکنی میتونم از این بدبخت تر هم باشم؟؟
این چند روز دقیقا همون روزایی بود که هر کسی جای من بود باید شونصد هزار بار لعنت میفرستاد به دختر بودنش و تحت تاثیر این جاهلیت مدرن میگفت ای کاش پسر بودم و صدها هزار ای کاش دیگه...
ولی من تا اینجا راه نیومدم که الان از عقایدم دست بکشم و همچنان افتخار میکنم به دختر بودنم و اینکه با وجود این محدودیت غیر قابل انکار تو این نقطه از زندگی ایستادم...
حرف های زیادی شنیدم و هم اکنون که این پست رو مینویسم در حال شنیدن حرف های زیادی هستم و مطمئنا حرف های زیادی خواهم شنید و من همچنان در فاز سکوت و نهایتا یک جمله میگم و همه با هم سکوت میکنیم ولی میرسه روزی که نوبت حرف زدن من میشه، اهل انتقام نیستم ولی اون روز ارزش آدم های برای من از قبل مشخص شده و میدونم چطور رفتار کنم!
تا الان نسبت به این عقاید مردسالارنه‌ی متعصبانه خیلی هنجار شکن بودم، از الان به بعد هم وضعیت همینه(شوخی ندارم که، الکی نیست که به من میگن مبهم😁😁).
اصلا میدونین گاهی فکر میکنم همین هنجار شکن بودنم، اعصابشون رو خورد میکنه، تا جایی که به شکل واضحی همین رفتارم رو نشونه میگیرن و شروع میکنن به انتقاد!!
فقط یک حربه قدرت کم دارم و با شناخت از این قوم میتونم بگم، یک حربه مثل یک مدرک تحصیلی ای که کسی نتونه ارزشش رو ببره زیر سوال، مدرکی که اینقدر جایگاه ویژه ای داشته باشه که نتونن محدودم کنن، یک چیزی مثل پزشکی مثلا!
دروغ چرا هیچ احساسی نسبت به این رشته ندارم (فارغ از احساس تنفر موقتی) ولی مجبورم این رشته رو انتخاب کنم تا بتونم خودم باشم.
همینقدر دید محدودی داریم نسبت به خانوم ها، که اگر مدرک معتبر نباشه، که اگر رشته اش مهم نباشه و.... محدودیت ها از بین نمیره، بلکه از خانه پدر دایورت میشه به خانه همسر!
البته به نظر من  همه این محدودیت ها تقصیر آقایون نیست، تقصیر خود خانوم ها هم هست، کسی که احساس میکنه بزرگترین هنر خانوم ها پختن غذاست، با این تز فکری هیچوقت نه خودش میتونه یک متفکر باشه و شخصیت برتری داشته باشه و نه بچه ای که تربیت میکنه!
بحث رو فمنیستی نکنیم که هم از حوصله شما خارجه و هم من الان پتانسیل بحث های احتمالی در این مورد رو ندارم....
این روزها فقط دلم میخواد فریاد بزنم که من مایه ننگ نیستم و بعد هم  یک گریه چند ساعته ولی این پوسته محکمی که ساختم اجازه این کار رو به من نمیده و وادارم میکنه مقاومتم رو بیشتر کنم و تو خلوت خودم با همون غرور له شده‌ام، بجنگم و به گفتن یک جمله بسنده کنم:هنوز بازی من شروع نشده!
چه تو فضای مجازی و چه تو دنیای واقعی خطاب به یکسری افراد، حرف های زیادی برای گفتن دارم ولی حیف که هنوز به نظرشون هیچ جایگاه خاصی ندارم و اگر الان حرفی بزنم به بدترین نحو جوابی میدن که من باز هم چاره ای جز سکوت ندارم، میسپارمتون به آینده، ولی مطمئن باشین من آدم سکوت کردن نیستم، فقط امیدوارم شما هم آدم کم آوردن نباشین! 


*حالا من میگم ساکت فکر نکنین دیگه خیلی ساکت، فقط حرف نمیزنم، دیروز پس از ساعت ها شنیدن پند و اندرز و نصیحت (بخوانید به توپ بسته شدن من و غرورم و رفتارم و...) بالاخره به مقصد که رسیدیم، به محض پیاده شدن از ماشین آهنگ، عجایب شهر رو زدم، دقیقا همون بخشش که میگه:آزاد شدم خوشحالم ننه، ایشالا آزادی قسمت همه(به مظلومیت من ایمان بیارین😅😅)
*تیتر هم از هر زاویه حساب میکنم فقط میتونه غرنامه باشه نه روز نامه(روزمره) ، شبیه پیرزن های 90 ساله غرغرو، رو دور تکرار شدم، شرمنده واقعا، ممنون که تحمل میکنین:) 

۲۳ نظر
Red man ®®
۱۸ اسفند ۱۹:۳۳
و باور کن نسل بعد، چه خانم و حتی آقا از این مردسالاری ضرر میکنه.
این بدبختی همون چیزیه که نسل قبل کاشتن و ما داریم دروش میکنیم، تنها کاری هم که از دست ما برمیاد سنت شکنی و قانون شکنی هست و این که اگه نسل بعدی رو به دنبال خودمون داشتیم حداقل اونا رو سالم بار بیاریم. دست و بالشون رو با این قانونای عجیب غریب نچینیم.

پاسخ :

نه آقا معلم اینجا همچنان این سنت به زندگی ها حاکمه، تا حدی که با این سن کم تنها باز مانده از دوران دبستان، یکی منم و یکی دیگه از دوستام که منتظره، شخص مورد نظر از سربازی برگرده ، و بقیه دوستان همه ازدواج کردن!!!
همشون رفتن یک مدرک الکی گرفتن که بگن بله ما هم دانشجو بودیم، به همین راحتی و الان همه متفق القول میگن من از زندگی عقب موندم، چون ازدواج نکردم، چون دانشگاه نرفتم، چون درگیر روزمره های مزخرف نیستم و....
مقصر اصلی خودمونیم، دقیقا خود خود خود ما!
وقتی سکوت میکنیم یعنی موافقیم با حرف دیگران.....

Red man ®®
۱۸ اسفند ۲۰:۲۲
:/ اوه
یعنی همه ی همکلاسیها ازدواج کردن؟
این خیلی بده:/ از اون طرف آمار طلاق بالا میره و میگن چرا اینجور شد(البته بعید میدونم دختری که به زور ازدواج کرده جرات طلاق گرفتن داشته باشه)
جالبه که صدا سیما این همه تبلیغات و برنامه داره اما من یکبار ندیدم به این موضوع بپردازه.
اما مطمین باش راهت درسته. هیچ وقت تسلیم نشو

پاسخ :

همه:/:/:/
یکبار زنگ زدم به یک نفر، تا نیم ساعت داشت قسم میخورد که واقعا ازدواج کرده و اصلا شوخی نمیکنه!!
جالب اینجاست به زور هم نباشه، طبق یک قانون نانوشته، فکر میکنن اگه الان ازدواج نکنن دیگه زندگیشون تباه میشه!!
نه اتفاقا راحت هم طلاق میگیرن، دو تا شون از همسرشون جدا شدن!!
منم که خیلی کم تلویزیون میبینم، معمولا فوتبال:)
ولی خیلی راه صعب العبور و غیر قابل تحملی محسوب میشه.

سید جواد
۱۸ اسفند ۲۱:۱۹
من خانومی رو جذاب میدونم که با حیا باشه، با سواد باشه، تنبل نباشه، از وظایف خونه‌داری شونه خالی نکنه و از همه مهم تر مغرور نباشه

یک مرد هیچ وقت مثل یک زن نمیتونه بچه ای رو تربیت کنه

پاسخ :

ببینین جذابیت یک بحث متفاوتیه،یک سری وظایف هست که برعهده خانوم هاست، درست مثل وظایفی که بر عهده آقایونه، من هیچ بحثی در این موارد ندارم واقعا،مثلا من قبول دارم که خونه داری وظیفه خانوم هاست و تامین امنیت و هزینه های زندگی بر عهده آقایون ولی اینکه شما به صرف این حکم اجازه ندین خانوم ها بیرون از خونه کار کنن (در صورتی که شما واقعا اطمینان دارین برای وظیفه خانه داری و بچه داری و... مشکلی ایجاد نمیشه)این یعنی مرد سالاری، این که شما به صرف این که خانه داری برعهده خانوم هاست، هیچ کمکی نکنین با این که گاهی واقعا وقت آزاد دارین، این یعنی مرد سالاری و پایمال شدن حقوق خانوم ها...
غرور؟؟ میتونم بدونم تعریف شما از غرور چیه؟؟مغرور بودن تعاریف متفاوتی داره. 

در باور مردم و عموم جامعه، کسی که نسبت به دیگران خودش رو یک پله بالاتر در نظر میگیره یعنی مغروره.
ولی گاهی حرف نزدن با نامحرم رو هم ناشی از غرور در نظر میگیرن!!
تو شهری که دین به اندازه کافی نمیتونه بازدارنده باشه، به نظرم غرور  لازمه با حیا بودنه!!
از نظر من تو جامعه امروز و شرایط فعلی اگر کسی خواستار با حیا بودنه باید مغرور باشه، باید!! فرقی هم نداره پسر باشه یا دختر.
اینجا بستگی داره چه نوع خاندانی داشته باشین یا سواد مهمه یا نیست، اگر سواد مهم باشه که الحمدالله دانشگاه آزاد فراوان و دخترها میتونن مدرک بگیرن و ازدواج کنن و اگر هم سواد مهم نباشه که مثل اکثرشون نهایتا دوران دبیرستان ازدواج میکنن!! 

یا اینکه عاشق بشن و منتظر شخص مورد نظر باشن که احتمال 90 درصد خانواده در جریان قرار داره!!!
البته بحمدالله تو این یک مورد خانواده ما  یک مقدار متفاوتن و میشه گفت مدارک تحصیلی هاشون معتبره البته باز هم فقط آقایون خاندان!



بله ولی گاهی همون مرد،به بچه ای که حاصل تربیت و زحمات مادرش هست ، این باور رو منتقل میکنه که خانوم ها هیچ جایگاهی ندارن!! 

Red man ®®
۱۸ اسفند ۲۱:۳۶
عجب://
خدا راه راست رو به سمت ما هدایت کنه
یا از اینور بوم میفتیم یا از اونور بوم! الان خیلی از دهه شصتیا مجردن
دهه هشتادیای اطرافتون که قاعدتا ازدواج نکردن؟

پاسخ :

اصلا زمین خدا شده دنیای مسخره بازی یک عده آدم فانی ...
ان شاء الله 
متاسفانه باید بگم خیلیاشون ازدواج کردن اتفاقا:/:/:/
من الان نمونه هنجارشکن این جماعت محسوب میشم! 

Red man ®®
۱۸ اسفند ۲۲:۱۲
:|||
با این حساب دیگه بحثی نمیمونه 
دارم به این فک میکنم نکنه قاسمعلی زاده مثلا چهار روز دیگه بیاد منو به جشن عروسیش دعوت کنه
یا چمیدونم شیرینی بچه اولشو بیاره
یا شکست عشقی بخوره تو حیاط گل پر بکنه:)))))

پاسخ :

:)  
:/:/:/
ازدواج نه ولی شکست عشقی شاید
لازم به ذکره اینجا دخترا زود ازدواج میکنن ولی پسرا نه 
سید جواد
۱۸ اسفند ۲۲:۳۰
یعنی نیازه که که خود بزرگ بینی داشته باشند؟
غرور رو به معنای غرور استعمال کردم
کسی که حالا صرفا یا سواد داره یا نداره ولی از بالا به همه نگاه میکنه

پاسخ :

خودتون دارین میگین خود بزرگ بینی این اسمش خود بزرگ بینیه نه غرور؛ نه ولی نیازه گاهی حرف های یکسری افراد رو نشنیده بگیرن!
اینجا بحث شعور مطرحه به نظرم تا غرور!
غرور ناشی از جهل آدم هاست.
از این زاویه ای که شما دارین به غرور داشتن نگاه میکنین، منم باهاتون موافقم و مغرور بودن، اصلا اخلاق پسندیده ای  نیست.
من تعریفم از مغرور بودن این بود که چارچوب و قوانین لازم رفتاری رو رعایت کنن و این حفظ چارچوب برای کسی که مذهبی نیست یعنی غرور 

بزارین مثال بزنم ،مثلا من برخلاف بقیه مطلقا موقع سلام و احوالپرسی به نامحرم دست نمیدم ،اگر وسط جمع یک بنده خدایی که با اخلاق من آشنایی نداره ،دستش رو دراز کنه و من دست ندم شما باشین چه تعبیری میکنین از رفتار من؟!غرور یا با حیا بودن؟!

Red man ®®
۱۸ اسفند ۲۲:۴۰
آتیشش میزنم اگه اون روز برسه=))))
آره. این مشکل واسه دختراست.

پاسخ :

شایدم تا الان شکست عشقی خورده باشه ، از کجا میدونین
متاسفانه
Red man ®®
۱۸ اسفند ۲۲:۵۰
بعید نیست😶هیچی از این نسل جدید بعید نیست

پاسخ :

واقعا هم بعید نیست
اگر دهه60 نسل سوخته است ، دهه70 نسل خاکستر شده است
Boshra _p
۱۸ اسفند ۲۳:۰۲
هعییییییییییی
وی لب‌ها رو موچاله میکنه هول میدمه سمت‌ بالا و رد میشه
حدودا اینجوری •~•
وی برگشته یه قدم‌عقب تر و می‌گوید:
کلا بحث‌های این مدلی رو مخه!!!

پاسخ :

همزاد جان :(((
خیلی خیلی خیلی اعصاب خوردکنه
:) لبخند
۱۸ اسفند ۲۳:۴۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** *** * ** *** ****** ******* *** *** **** *******


*** ** ** ******* *** *
** ** ** ***** ********* *** *** **** ***** 
*** **** *** *** **** ****
******* * **** **** **** ********
***** * **** ***** **** * ** **** **** ***** * ***** *** **** ** * *** *** ******


*** * **** *****

پاسخ :

😂😂🤦🤦
احتمالا 99درصد اره
😳😳
😕😕شوخی میکنی دیگه 
اره موافقم
Yes
Yes 

:) لبخند
۱۸ اسفند ۲۳:۴۸
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** **** *** **** *** ***** **** ** ***** **** ******* **** **** **** **** *** *** * ** **** **** ***** ***** *** 
***** * *** ** **** *****

پاسخ :

چه عجیب
حتی اگر شخص درستی نباشه🤔🤔
:) لبخند
۱۸ اسفند ۲۳:۵۱
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**********
**** ****
******* *** ** *** **** ****

پاسخ :

:((
منم 
ولی میخوام برم خوابگاه دانشگاه! 
:) لبخند
۱۸ اسفند ۲۳:۵۵
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** *** ******* **** 
*** ****** ******* *****
****

پاسخ :

من اتمام حجت کردم باهاشون
:) لبخند
۱۹ اسفند ۰۰:۰۰
فعلا مغزم کار نمیکنه 
ببینم اصلا مجاز میشم

پاسخ :

دَکِّل اینجور😕😕
:) لبخند
۱۹ اسفند ۰۰:۰۷
دکل ایجور

پاسخ :

دَکِّل میدونی یعنی چی؟؟ (استیکر ذوق زده)
سید جواد
۱۹ اسفند ۰۲:۱۰
با شعور بودن
با حیا بودن
پای عقیده موندن

پاسخ :

حالا این رفتار من رو تو یک شهری در نظر بگیرین که اصلا اعتقادات معنایی نداره، در این صورت این کار من رنگ غرور میگیره!!
یعنی من اینقدر خودم رو بالاتر از اون شخص میدیم که ارزش نداشت بهش دست بدم و آبروش رو بردم!!!
حالا قبول دارین یک جاهایی برای باحیا بودن، باید مغرور بود؟؟

سید جواد
۱۹ اسفند ۰۲:۵۹
نه به هیچ وجه
غرور معنای خودشو داره
حیا هم معنای خودشو
اگر یکی حیا رو تفسیر به غرور کرد نمیشه غرور

پاسخ :

شما میدونین  دو تا معنای متفاوت داره ، بنده هم میدونم ولی اینجا معمولا حیا رو غرور معنی میکنن و جنگیدن با کسایی که منطقشون از جهلشون نشات گرفته، اشتباه محضه

قله (:
۱۹ اسفند ۱۰:۴۷
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
* *** ** *********
**** *** **** **** **** *****

*** ** *** ****


***** *** ** ****** ****

پاسخ :

اره میشناسم به گمونم
فکر کنم افلاطونی ، ارسطویی،دانشمندی ، فیلسوفی چیزی باشن
میخوای بپرسم؟؟ 
😂😂🤦🤦
قله
از دست تو قله
قله (:
۱۹ اسفند ۱۰:۵۴
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ***** *** ****
* ****** *** ** ***** *********** *** ********
*
**** ** *****
****** ********

پاسخ :

😂😂🤦🤦
چی بگم اخه ؟؟ 
چرا فکر کردی من با این روحیه لطیفم این فیلم رو باید دیده باشم ؟؟ 
قله (:
۱۹ اسفند ۱۱:۰۱
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
********* * ******

*** *** *** *******
**** ** ***** *** ***** ******

***** ****
******* ******
*

**** *** ***** ** ***** ******* *** ***** ***** ****** ** *** *** *** *** ****** ****** **********
**** *** **** *****
*

***** ***** ******

*** ***** ******

پاسخ :

جزایر لانگرهانس بهتره
(باکلاس  هم هست 😁😁) 
حیف واقعا
ان شاء الله موفق باشی
😂😂🤦🤦
#من نیز هم
😐😐
شوخی میکنی؟؟ 
من دیدم این فیلم رو قله
چشم
چشم 
سراسر گنگ
۲۲ اسفند ۱۵:۵۰
هم متن رو کامل خوندم هم نظرها و پاسخ ها رو. اونا که کلش ستاره شده بود جالب بود برام.

برخی از این محدودیت های ناشی از دید بسته فراجنسیتیه و برای همه ی جامعست متاسفانه. و برای حرکت مخالف جریان باید خون دل ها خورد و عرق ها ریخت. اما خب برخی هم مختص خانوم هاست که کم هم نیستن.
به نظرم شما درک مناسبی از حقوق زن ها و جایگاهشون دارید(در حد همین متن و نظری که تو وبلاگم دادید میگم. ) و خب متاسفم که جامعه و باورهای غلط شما رو به سمتی جهت دهی میکنه که موردعلاقتون نیست. با این وجود سعی کنید قاعده ی توی هر ضرر باید استفاده ای باشه رو اجرا کنید و از مسیری که چندان بهش علاقه هم ندارید درراه مسیر اصلیتون استفاده کنید.
در آخر هم اینکه شما به عنوان یک انسان حق دارید هرچی که تفکر می کنید به زبون بیارید و ازش دفاع کنید و این از دید من نیازی به هیچ مدرکی نداره. من با این دید از این به بعد دنبالتون می کنم و پیشنهاد می کنم خودتون رو به خاطر دید عموم سانسور نکنید( هرچند میدونم با توجه به شخصیتتون نمی کنید.)

+سید جواد هر دوتون حرف درست رو می زنید منتهی تعریفتون از غرور متفاوته. تو هم که درگیر لفظ نیستی پس حله ماجرا.

پاسخ :

لطف کردین.
کاظم و لبخند معمولا کامنت هاشون ستاره داره!
و این یعنی هیچ کاری از من ساخته نیست و محکوم به تحمل این وضعیت هستم!
هر راه مخالفی سختی داره و باید محدودیت هایی رو تحمل کرد ولی اگر خانوم باشید، علاوه بر این سختی ها باید محدودیت زن بودن رو هم متحمل بشین.
میترسم نهایتا تمام مراحل اجباری زندگی رو طی کنم و نهایتا بزای دغدغه های اصلی وجودیم دیگه زمان و توانی باقی نمونه!
قبلا باهاشون در این مورد بحث میکردم ولی حقیقتا مردمی که کلامشون از جهلشون و ظاهربینیشون منشا میگیره ارزش بحث ندارن، من اصلا قصد نداشتم که به شما بگم بله منم هستم و این حرفا، صرفا میخواستم با خط فکری من در این زمینه آشنا بشین.
صرفا با آدم هایی که به نظرم علمش رو دارن گفت و گو میکنم و این بعد وجودی خودم رو نمایان میکنم، در غیر این صورت فقط بعد ظاهر بینم رو به بقیه نشون میدم!
در این مورد بارها حرف زدم:
((حقیقتا اینجا اولین جایی است که جسارت به خرج داده ام و گذاشته ام این بعد درونی آن اظهار فضل کند وگرنه من همچنان در نظر دیگران همان آدم برونگرای، پر حرف وشوخ، منطقی با روابط اجتماعی بالا هستم))

+
آقای حاج آقا
@

رضا .ر
۲۷ فروردين ۱۴:۱۱
این دغدغه ای که اینجا داری درواقع سال هاست درگیری بین انسان گرایان و بقیه رو تشکیل داده . آدمی چه زن چه مرد وقتی از نظر اخلاقی رشد میکنه دوست داره به خود شکوفایی برسه . یعنی این مهم نیست که من آشپزی میکنم شوهر دارم مدرک دارم و ... این مهمه که الان دارم به چه سمتی پیش میرم . چقدر خود و دیگران رو قبول دارم و به عنوان یک انسان چه خدمتی به بقیه میتونم انجام بدم.
پزشکی در عین حال که بهترین گزینه به نظر همه میرسه در ابتدا ، به نظر من بد ترین گزینه هست. الان ما هیچ نیازی به پزشک نداریم ولی به افراد خود شکوفا نیاز داریم. پزشکی بیشتر شبیه دلالی و دکان داریه تا اینکه از ذهن ما و نتیجه گیری های اون برای خود و رفتار دیگران استفاده کنه. در دنیایی که هوش منصوعی داره تک تک جای بهترین جراح های متخصص رو میگیره چیزی که هیچ خطای پزشکی نداره ، پزشک بودن بهتره یا تخصص پیدا کردن در چیزی که هوش مصنوعی هیچوقت نمیتونه داشته باشه ؟ اونهم منطق انسانی هست. برای همین هم دوست دارم بهت روانشناسی رو پیشنهاد بدم بجای پزشکی. این مسئله رو هم به طور کلی میتونی حل کنی با خودت درواقع یاد میگیری که هیچوقت دیگری همچین مسائلی نشی که جامعه چه فکری میکنه پس من فلان کار رو بکنم

پاسخ :

طی این سال ها تلاش اثرگذاری که منجر به نتیجه شده باشن به تعداد متفکرهایی که این دغدغه رو داشتن بوده؟!
یکسری مثال تحت کنترل انسان نیست!
یقینا جامعه به پزشکی که صرفا جسم انسان رو درمان کنن دیگه نیازی نداره اما دردهای روحی نیاز به پزشک داره که حتی هوش مصنوعی هم نمیتونه جایگزین این نوع پزشک ها باشه ...
رضا .ر
۲۷ فروردين ۱۴:۲۲
بله درسته . اما همیشه اول از خودمون باید شروع کنیم. چطور میتونیم بقیه رو درمان کنیم وقتی خودمون درگیر همون درد ها باشیم؟

پاسخ :

بله موافقم و من در حال حاضر دنبال درمان این دردها هستم، درد ها و راه های درمانشون به نوعی ایده هستن.
ببینین ایده داشتن به تنهایی کافی نیست،در کنار ایده داشتن ،ایده های متفاوت بقیه رو دنبال کردن باعث خاص بود انسان ها میشه و گرنه ایده پردازهای زیادی وجود دارن که در نهایت امر دنبال کننده ایده مابقی افرادهست ، میشه گفت من ایده پردازیم که ابایی از دنبال کردن ایده دیگران ندارم !

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
او کیست؟؟
یک نفر که از خودش رفته!


پ. ن: داره قوی تر از قبل برمیگرده